Strategic marketing of telecom leaders in the world

Thesis title: Strategic marketing of telecom leaders in the world
Author: Müller, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
This diploma thesis deals with the topic of the strategic marketing which is applied on the telecommunication market. A special focus is devoted to the new marketing environment (specifically to the new and modern marketing concepts, tools and channels). The reader can learn about world telecommunication leaders and their usage of the strategic marketing. A very interesting comparative analysis of those leaders is presented. All the results and assumptions are verified by own market research which studied the telecommunication value for the customer and the attitude of customers to the strategic marketing. A visionary future development of the strategic marketing is forecasted at the end.
Keywords: Telecommunications; New marketing environment; Strategic marketing
Thesis title: Strategický marketing světových telekomunikačních lídrů
Author: Müller, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá tématem strategického marketingu, který je aplikován na telekomunikační trh. Speciální zaměření je věnováno novému marketingovému prostředí (zvláště novým a moderním marketingovým konceptům, nástrojům a kanálům). Čtenář se může seznámit se světovými telekomunikačními lídry a jejich použitím strategického marketingu. Práce obsahuje velmi zajímavou komparativní analýzu těchto lídrů. Všechny výsledky a domněnky jsou prověřeny vlastním výzkumem trhu, který zjišťoval telekomunikační hodnotu pro zákazníka a postoj zákazníků ke strategickému marketingu. Vizionářský budoucí vývoj strategického marketingu je předpověděn na konci díla.
Keywords: Telekomunikace; Nové marketingové prostředí; Strategický marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2009
Date of submission: 30. 9. 2010
Date of defense: 16. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23268/podrobnosti

Files for download

    Last update: