Position of Panama in international business

Thesis title: Postavenie Panamy v medzinárodnom obchode
Author: Saganová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Müllerová, Františka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá postavením Panamy v medzinárodnom obchode. Prvá kapitola sa venuje základným informáciám o Paname. Popisuje jej históriu a stručne charakterizuje špecifiká panamského trhu. Druhá kapitola rozoberá podnikateľské prostredie, jeho stručnú všeobecnou charakteristikou. Jeho podstatnou súčasťou je špeciálny daňový režim, preto je Panama považovaná za daňový raj. Rozoberá ekonomickú situáciu v Paname a podrobnejšie sa venuje dvom výrazným pilierom panamskej ekonomiky, Panamskému prieplavu a Voľnej zóne Colon. Zameriava sa na potenciálne investičné príležitosti v Paname, ktoré sú stimulované daňovým úľavami. V charakteristike sociálneho prostredia sa venuje vybavenosti panamského obyvateľstva ako pracovnej sily a úrovni vzdelania v krajine. Popisuje vývoj panamskej kultúry a charakterizuje jej kultúrne zvláštnosti pomocou Hofstedeho univerzálnych kultúrnych dimenzií. Upozorňuje na špecifiká, ktoré sa týkajú obchodného jednania a činností s ním spojených. V oblasti technologického prostredia upriamuje pozornosť na technologickú vybavenosť krajiny, na štátne orgány, ktoré podporujú svojou činnosťou túto oblasť. Tretia kapitola sa sústreďuje na zahraničný obchod Panamy. Popisuje národnú stratégiu určenú pre roky 2004 až 2009, vládne inštitúcie podporujúce panamský zahraničný obchod, dohody, ktoré Panama podpísala a vývoj zahraničného obchodu v roku 2008. Posledná kapitola sa zameriava na obchodnú spoluprácu medzi Panamou a Českou republikou.
Keywords: Zahraničný obchod; Podnikanie v Paname; Daňový raj; Voľná zóna Colon; Panama; Panamský prieplav; Medzinárodný obchod
Thesis title: Postavení Panamy v mezinárodním obchodě
Author: Saganová, Lucia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Müllerová, Františka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá postavením Panamy v mezinárodním obchodě. První kapitola se věnuje základním informacím o Panamě. Popisuje její historii stručně charakterizuje specifika panamského trhu. Druhá kapitola rozebírá podnikatelské prostředí, jeho stručnou obecnou charakteristikou. Jeho podstatnou součástí je speciální daňový režim, proto je Panama považována za daňový ráj. Rozebírá hospodářskou situaci v Panamě a podrobněji se věnuje dvěma výrazným pilířům panamské ekonomiky, Panamskému průplavu a Volné zóně Colon. Zaměřuje se na potenciální investiční příležitosti v Panamě, které jsou stimulovány daňovým úlevami. V charakteristice sociálního prostředí se věnuje vybavenosti panamského obyvatelstva jako pracovní síly a úrovni vzdělání v zemi. Popisuje vývoj panamské kultury a charakterizuje její kulturní zvláštnosti pomocí Hofstede univerzálních kulturních dimenzí. Upozorňuje na specifika, které se týkají obchodního jednání a činností s ním spojených. V oblasti technologického prostředí upozorňuje na technologickou vybavenost země, na státní orgány, které podporují svou činností tuto oblast. Třetí kapitola se zaměřuje na zahraniční obchod Panamy. Popisuje Národní strategii určenou pro roky 2004 až 2009, vládní instituce podporující panamský zahraniční obchod, dohody, které Panama podepsala a vývoj zahraničního obchodu v roce 2008. Poslední kapitola se zaměřuje na obchodní spolupráci mezi Panamou a Českou republikou.
Keywords: Panama; Panamský průplav; Medzinárodní obchod; Zahraniční obchod; Podnikání v Panamě; Daňový ráj; Volná zóna Colon
Thesis title: Position of Panama in international business
Author: Saganová, Lucia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Müllerová, Františka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis analyzes the role of Panama in international trade. The first chapter is dedicated to basic information about Panama. It describes its history and briefly describes the specifics of Panama's market. The second chapter discusses the business environment, its general characteristics. Its main ingredient is a special tax regime, because of which Panama is considered as a tax haven. It analyzes the economic situation in Panama and it is dedicated more to two major pillars of the economy of Panama, the Panama Canal and the Colon free zone. It focuses on potential investment opportunities in Panama, which are stimulated by tax incentives. Characteristic of the social environment focuses on the facilities of Panama's population as workforce and education level in the country. It describes the evolution of culture and Panama is characterized by its cultural peculiarities of the universal cultural dimensions of Hofstede. Also describes specifics relating to business dealings and activities associated with it. The technological environment draws attention to the technological amenities of the country, the government organizations that are specialized to promote its activities in this area. The third chapter deals with foreign trade of Panama. It describes the national strategy designed for the years 2004 to 2009, government institutions supporting the Panamanian foreign trade and agreements that Panama has signed for development of foreign trade. It also discusses evolution foreign trade indicators in 2008. The last chapter focuses on trade cooperation between Panama and the Czech Republic.
Keywords: Foreign trade; Business in Panama; Tax heaven; Free zone Colon; Panama Canal; Panama; International business

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 12. 2009
Date of submission: 20. 6. 2010
Date of defense: 7. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23307/podrobnosti

Files for download

    Last update: