Marketing in Mali

Thesis title: Marketing v Mali
Author: Keita, Yaya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovými politikami, které firmy v Mali běžně používají a které by měly správně používat pro dosažení svých obchodních cílů. Dále je charakterizován přístup k používání marketingových nástrojů místních a zahraničních firem doplněný o jeho kritiku. Práce má tři základní části. První část se zabývá marketingovým prostředím, ve kterém probíhá realizace marketingových aktivit v Mali. Tato část by měla pomoci přicházejícím společnostem v pochopení malijské kultury, demografické struktury země, ekonomické situace, politického systému a podnikatelského klimatu. Druhá část se zabývá marketingovými politikami, a sice výrobkovými, distribučními, cenovými a komunikačními, používanými místními i zahraničními společnostmi působícími na malijském trhu. Třetí část je věnovaná marketingovým politikám konkrétní firmy, a sice Nestlé France operující na malijském a francouzském trhu. Pro porovnání byla uvedena společnost Mali Lait SA, která také působí na malijském trhu ve stejném odvětví jako Nestlé France.
Keywords: Nestlé France; obchodní jednání; marketingové politiky; marketingové prostředí; Marketing v Mali; Mali Lait SA
Thesis title: Marketing in Mali
Author: Keita, Yaya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with marketing policies, which companies in Mali commonly implement and what should they properly execute to achieve their business goals. It is characterized by access to the use of marketing tools of local and foreign companies, accompanied by his criticism. The thesis has three basic parts. The first part deals with the marketing environment, in which ongoing implementation of marketing activities in Mali is described. This section should help potential companies to understand Malian culture, its demographic structure, economic situation, political system and business environment. The second part deals with the marketing policies, namely production, distribution, pricing and communication, used by local and foreign companies operating in Mali. The third part is devoted to the marketing policies of a particular company, namely Nestlé France, operating in Mali and in France. The company Mali Lait SA was used for comparison. This company also operates in Mali and in the same market sector as Nestlé France.
Keywords: Marketing in Mali; Nestlé France; Mali Lait SA; business meeting; marketing environment; marketing policies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 12. 2009
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23474/podrobnosti

Files for download

    Last update: