Marketing of the boys´ choirs. Marketing activities of boys choirs in the Czech Republic compared with similar choirs of the Central European coltural space

Thesis title: Marketing chlapeckých pěveckých sborů, Marketingová činnost chlapeckých sborů České republiky ve srovnání s podobnými tělesy středoevropského kulturního prostoru
Author: Šlais, Jaroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Koptová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou situaci českých chlapeckých pěveckých sborů v oblasti marketingu a srovnat ji s chlapeckými sbory ze střední Evropy. Mezi srovnávané sbory patří Boni pueri (Hradec Králové), Bonifantes (Pardubice), Pueri gaudentes (Praha), Bratislavský chlapčenský zbor (Bratislava, Slovensko), Wiener Sängerknaben (Vídeň, Rakousko) a Thomanerchor Leipzig (Lipsko, Německo). Sbory jsou srovnány na základě jejich internetové prezentace, repertoáru, koncertní a nahrávací činnosti a spolupráce s médii a organizacemi a institucemi. Na základě zjištěných skutečností pak následuje kapitola, která předkládá návrhy a možnosti, jak marketingovou činnost chlapeckých sborů ještě více podpořit. V práci byly použity zejména srovnávací a analytické metody vědeckého výzkumu.
Keywords: Česká republika; srovnání; marketing; chlapecký sbor
Thesis title: Marketing of the boys´ choirs. Marketing activities of boys choirs in the Czech Republic compared with similar choirs of the Central European coltural space
Author: Šlais, Jaroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Koptová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Master's thesis proposes to map the current situation of Czech boys' choirs in the marketing sphere and to compare it with boys' choirs from Central Europe. The parts of the comparing are the choirs Boni pueri (Hradec Králové) Bonifantes (Pardubice), Pueri gaudentes (Prague), Bratislavský chlapčenský zbor (Bratislava, Slovakia), Wiener Sängerknaben (Vienna, Austria) and Thomanerchor Leipzig (Leipzig, Germany). The comparison is based on the web presentations, the repertoire, concert and recording activities and cooperation with the media and organizations and institutions of the choirs. Based on the realized facts follows a chapter, that presents proposals and options how to give support to marketing activities of boys choirs. First at all in the Master's Thesis there were used comparative and analytical methods of scientific research.
Keywords: boys´ choir; Czech Republic; comparison; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 12. 2009
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23647/podrobnosti

Files for download

    Last update: