Marketing and Commercial Communications of the Hockey Club Sparta Prague

Thesis title: Marketingové a komerční komunikace Sparty Praha
Author: Mikšovská, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Klimíček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem práce je popis a zhodnocení marketingových a komunikačních strategií hokejového klubu HC Sparta Praha.Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretické kapitoly se věnují marketingovým a komerčním komunikacím, jejich vymezení, roli a popisu jednotlivých součástí komunikačního mixu. Praktická část je zaměřena na popis cílových skupin, představení marketingových a komunikačních cílů klubu a analýzu jednotlivých nástrojů komunikačního mixu. Stěžejní částí práce je poté zhodnocení jednotlivých komunikačních procesů a kampaní, které klub v průběhu hokejové sezony 2009/2010 aplikoval. Závěrečná kapitola přináší podněty a doporučení pro zlepšení komunikace v nadcházející hokejové sezóně.
Keywords: marketing; komerční komunikace; HC Sparta Praha
Thesis title: Marketing and Commercial Communications of the Hockey Club Sparta Prague
Author: Mikšovská, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Klimíček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main purpose of the thesis is to describe and analyze the marketing and communication strategies of the hockey club HC Sparta Prague. The thesis comprises two parts -- theoretical and practical. Talking about the theoretical chapters, marketing and commercial communications, their role and so called marketing mix are described in there. The practical part of the thesis aims at the target groups, marketing goals description and analysis of the singular tools of the marketing mix. However, the very fundamental chapter comprises the interpretation of the past campaigns applied during the season 2009/2010. The last part focuses on some new topics and ideas to be introduced during the forthcoming season.
Keywords: commercial communications; marketing; HC Sparta Praha

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2009
Date of submission: 15. 5. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23707/podrobnosti

Files for download

    Last update: