Advertisement Market in Bulgaria and legal regulation

Thesis title: Reklamní trh v Bulharsku a jeho právní regulace
Author: Tzvetanova, Neli
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Winter, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je představit bulharský reklamní trh z několika různých hledisek. Čtenář bude mít možnost se seznámit s vývojem reklamy od počátku svého vzniku a pak následně až do roku 2010 na území Bulharska. Je zde možné nalézt porovnání výdajů na reklamu a její rozložení podle jednotlivých mediatypů na bulharském a českém reklamním trhu. S oblastí reklamy jsou spojené také kulturní odlišnosti dané země, a proto jsou také vysvětlené v druhé kapitole. Právní a etickou regulací se zabývá větší část diplomové práce, kde jsou nastíněné hlavní rozdíly v porovnání s Českou republikou. Závěr práce je věnovaný samoregulaci reklamy, představované Národní radou pro samoregulaci v Bulharsku a Radou pro reklamu v České republice.
Keywords: Rada pro reklamu; Národní rada pro samoregulaci ; Samoregulace; Právní regulace; Bulharsko; Kulturní odlišnosti; Výdaje na reklamu; Reklama
Thesis title: Advertisement Market in Bulgaria and legal regulation
Author: Tzvetanova, Neli
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boháček, Martin
Opponents: Winter, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to present Bulgarian advertisement market from several different perspectives. You can see the development of advertisement from the beginning until 2010 in Bulgaria. There is a comparison of expenditures on advertisement with Czech advertisement market. When we are talking about advertisement, it is important to mention cultural differences. The biggest part of my thesis consists of legal and ethical regulation, when you can see the main differences in compare to Czech republic. The end of thesis belongs to Advertising self-regulation, which is represented by National Council for Self-Regulation in Bulgaria and Rada pro reklamu in Czech republic.
Keywords: Media Net price; Rada pro reklamu; National Council for Self-Regulation; Advertising self-regulation ; Legal regulation; Cultural differences; Advertisement; Bulgaria

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2009
Date of submission: 20. 5. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24066/podrobnosti

Files for download

    Last update: