Motivational program as a tool to strengthen sales in B2B segment

Thesis title: Motivační program jako nástroj podpory prodeje v B2B segmentu
Author: Machová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Holba, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem motivačních programů na prodeje ve specifickém segmentu Business to Business. Postupně analyzuje tři motivační programy na podporu prodeje fíremního segmentu společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. za období jednoho a půl roku. Diplomová práce vyhodnocuje a srovnává základní parametry motivačních programů, zpětnou vazbu obchodních zástupců a vedoucích obchodních týmů a analyzuje vlivy jednotlivých motivačních programů na prodejní ukazatele a aktivitu obchodních zástupců.
Keywords: Motivační program; Segmentace; Odměňování; Stimulace; Motivace
Thesis title: Motivational program as a tool to strengthen sales in B2B segment
Author: Machová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Holba, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis analyses the influence of specific motivational program intended to strengthen sales in specific Business to Business segment. The analysis deals with three motivational programs intended to strengthen sales in corporate segment of Telefónica O2 Czech Republic, a.s. in a period of one and a half of the year. The diploma thesis evaluates and compares basic elements of the programs, feedback of the Account managers and Sales managers and analyses the impacts of each motivational program on the sales indicators and activity of Account managers.
Keywords: Motivational program; Segmentation; Remuneration; Stimulation; Motivation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2010
Date of submission: 6. 9. 2010
Date of defense: 8. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24479/podrobnosti

Files for download

    Last update: