Buyer decision process in the wedding market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu svatebních služeb
Author: Trávníčková, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tématem chování spotřebitelů na trhu svatebních služeb a jejím cílem je identifikovat a analyzovat kupní rozhodovací proces. Teoretická část práce se věnuje charakteristice spotřebního chování. Praktická část nejprve popisuje trh svatebních služeb. Další, stěžejní část, vychází z výsledků marketingového výzkumu, který měl podobu dotazníkového šetření. Výsledky jsou zde podrobně analyzovány a interpretovány. V závěru práce jsou nastíněna marketingová doporučení pro obchodníky operující na tomto trhu.
Keywords: svatba; spotřebitel; svatební trh; dotazníkové šetření; spotřební chování; kupní rozhodovací proces
Thesis title: Buyer decision process in the wedding market
Author: Trávníčková, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis inquires into the consumer behavior in the market of wedding services and its aim is to identify and analyze the buyer decision process. The theoretical part inquires into the characteristics of consumer behavior. The practical part describes the wedding market. Next main part is based on the results of marketing research, which took the form of a questionnaire survey. The results are analyzed and presented in detail. The conclusion outlines the marketing recommendations for vendors operating in this market.
Keywords: wedding market; questionnaire investigation; consumer behavior; wedding; buyer decision process; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2009
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/24810/podrobnosti

Files for download

    Last update: