Segmentation of the roofing industry

Thesis title: Segmentácia trhu strešných krytín
Author: Šupicová, Alžbeta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Fusko, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zameriava na praktickú aplikáciu segmentácie. Vychádza z teoretickej marketingovej segmentácie a uplatňuje ju v praktickom príklade obchodnej spoločnosti realizujúcej predaj strešných krytín na slovenskom trhu. Analyzuje sekundárne dáta poskytnuté spoločnosťou a primárne dáta získané dotazníkovým šetrením. Zisťuje a odhaľuje existujúce trhové segmenty na trhu strešných krytín.
Keywords: marketingový výskum; segmentácia; tržné segmenty; trh strešných krytín
Thesis title: Segmentace trhu střešních krytin
Author: Šupicová, Alžbeta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Fusko, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na praktickou aplikaci segmentace zákazníků. Vychází z teoretické marketingové segmentace a uplatňuje ji na praktickém příkladě obchodní společnosti realizující prodej střešních krytin na slovenském trhu. Analyzuje sekundární data poskytnutá společností a primární data získaná dotazníkovým šetřením. Zjišťuje a odhaluje stávající tržní segmenty na trhu střešních krytin.
Keywords: marketingový výzkum; trh střešních krytin; segmentace; tržní segmenty
Thesis title: Segmentation of the roofing industry
Author: Šupicová, Alžbeta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Fusko, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This paper focuses on the practical application of segmentation. It is based on the theory of marketing segmentation and tries to apply it to the case of a company in building industry in the Slovak market. It analyses secondary data available from the company and primary data obtained from questionnaires. The paper determinates and identifies the existing market segments.
Keywords: segmentation; market's segments; roof's material; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 10. 2009
Date of submission: 9. 5. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25103/podrobnosti

Files for download

    Last update: