The International Marketing Activities of ARKU Maschinenbau GmbH In The Time Of The Crisis

Thesis title: Internacionální marketingové aktivity firmy ARKU Maschinenbau GmbH v období krize
Author: Kolář, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Přistoupilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit internacionální marketingové aktivity zkoumaného subjektu, kterým je firma ARKU Maschinenbau GmbH v období světové hospodářské krize, na základě porovnání firemní reality s vytvořenou teoretickou základnou. Metodologická část práce kompletuje informace z oblasti marketingu, přesněji internacionálního marketingu a doplňuje je o základní východiska krizového managementu a fakta týkající se probíhající světové hospodářské krize. Aplikační část se zabývá popisem internacionálních marketingových aktivit firmy ARKU Maschinenbau GmbH, neboť jich většina byla, více, či méně, působením krize ovlivněna. Práce rovněž popisuje a hodnotí reakce firmy na hospodářskou krizi a s tím spojená opatření marketingového i jiného charakteru, která byla firma nucena v souvislosti s krizí přijmout.
Keywords: internacionální; strojírenství; aktivity; krize; marketing
Thesis title: The International Marketing Activities of ARKU Maschinenbau GmbH In The Time Of The Crisis
Author: Kolář, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Přistoupilová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main target of the Master's thesis is to evaluate international marketing activities of the researched subject in the time of the world economical crisis. The subject is the company ARKU Maschinenbau GmbH. The researched subject's activites will be compared with created theoretical basis. The theoretical part is completing the information from the area of marketing, precisly international marketing, and is complementing them by the theory of the management of the crises and collected data about current world economical crisis. The practical part is describing the real international marketing activities of the company ARKU Maschinenbau GmbH, because the most of these activities were, more or less, influenced by the crisis. The thesis is also describing and evaluating the marketing and other reactions and the arrangements that company had to accept to make it's situation better.
Keywords: Engineering; Activities; Crisis; Marketing; International

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2009
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25106/podrobnosti

Files for download

    Last update: