Export and marketing strategy of the company GO4STYLE.CZ

Thesis title: Exportná a marketingová stratégia spoločnosti GO4STYLE.CZ
Author: Zvara, Matej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Mudrová, Jaroslava
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto záverečná práca je zameraná na internetový obchod GO4STYLE.CZ, ktorý pôsobí na poli internetového podnikania prvý rok. Hlavným predmetom činnosti tejto spoločnosti je predaj špecializovaného tovaru na tancovanie, predovšetkým sortimentu obuvi, oblečenia a doplnkov. Cieľom práce je analyzovať jeho súčasnú situáciu a pozíciu na trhu, tiež marketingovú stratégiu a na základe toho navrhnúť zmeny a ďalšie postupy. Medzi tie patrí i návrh exportnej stratégie na slovenský trh, a to najmä z hľadiska formy vstupu na zahraničný trh a medzinárodného marketingu. V práci sa pojednáva aj o teoretických základoch podnikania na internete, ktoré sú konfrontované s postupmi spoločnosti GO4STYLE.CZ.
Keywords: Internetové podnikanie; Exportná stratégia; Marketingová stratégia
Thesis title: Exportní a marketingová strategie společnosti GO4STYLE.CZ
Author: Zvara, Matej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Mudrová, Jaroslava
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato závěrečná práce je zaměřena na internetový obchod GO4STYLE.CZ, který působí na poli internetového podnikání prvním rokem. Hlavním předmětem činnosti této společnosti je prodej specializovaného zboží na tancování, především sortimentu obuvi, oblečení a doplňků. Cílem práce je analyzovat jeho současnou situaci a pozici na trhu, též marketingovou strategii a na základě toho navrhnout změny a další postupy. Mezi ty patří i návrh exportní strategie na slovenský trh a to z hlediska formy vstupu na zahraniční trh a mezinárodního marketingu. V práci se pojednává i o teoretických základech podnikání na internetu, které jsou porovnávány s postupem spoločnosti GO4STYLE.CZ.
Keywords: Podnikání na internetu; Marketingová strategie; Exportní strategie
Thesis title: Export and marketing strategy of the company GO4STYLE.CZ
Author: Zvara, Matej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Mudrová, Jaroslava
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This final work is focused on the e-shop GO4STYLE.CZ, which is in his first year of entrepreneurship on the field of e-commerce. The main subject of his business activities is selling special dance goods, especially dance shoes, dance apparel and accessories. The main goal of this work is to analyze his present situation and position on the market, as well as current marketing strategy and on this basis to suggest changes and new procedures. One of them si to make a proposal of the export strategy for the slovak market, mainly from the the way of entering the market and new marketing strategy. The work is concerned with theoretical basis of e-business, which is compared to the situation of GO4STYLE.CZ
Keywords: Export strategy; SWOT; Marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 1. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 15. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25679/podrobnosti

Files for download

    Last update: