New Trends in Internet Marketing

Thesis title: Nové trendy v internetovém marketingu
Author: Urbanová, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Halířová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se bude zabývat možnostmi využití nejnovějších trendů a nástrojů internetového marketingu v komunikačních aktivitách veřejnoprávní instituce Český rozhlas. Tato práce se bude nejprve zabývat současnými trendy v internetovém marketingu v obecném slova smyslu. Její pozornosti neujdou pojmy související s dynamickým vývojem internetových aplikací jako jsou nová média, sociální sítě, virtuální komunity aj.. a jejich využití pro marketingovou komunikaci. V další části práce bude provedena podrobná analýza a zhodnocení míry využití výše uvedených nástrojů k propagaci a distribuci produktů veřejnoprávní rozhlasové stanice ČRo. Cílem této práce je na základě pečlivě provedené analýzy zhodnotit současné aktivity Českého rozhlasu na úrovni internetového marketingu, případně odhalit jejich rezervy a podat návrh na možná zlepšení či rozšíření těchto aktivit.
Keywords: internet; marketing; sociální sítě
Thesis title: New Trends in Internet Marketing
Author: Urbanová, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Halířová, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis concerns the possible ways of use of internet marketing trends and tools in Czech Radio communication activities. In the first step, the thesis will analyse the internet marketing trends in general with regard to the dynamic evolution in the field of internet applications. A special attention will be applied to such terms as new media, social networks and virtual communitites and its use in the field of marketing communications. The theoretical part will be followed by detailed analysis and evaluation of the possible ways of use of these communication tools for the purpose of Czech radio contents promotion and distribution. The aim of this study is to evaluate Czech radio current on-line communication activities with regard to actual internet marketing trends, reveal possible weaknesses and suggest ways of improvement.
Keywords: internet; marketing; social networks

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2010
Date of submission: 25. 8. 2010
Date of defense: 14. 9. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27224/podrobnosti

Files for download

    Last update: