Brand building of UniCredit Bank on the Czech financial market

Thesis title: Budování značky UniCredit Bank na českém finančním trhu
Author: Grund, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Chvojka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je popsat budování značky UniCredit Bank v České republice, analyzovat vlastní značku a vyvodit konkrétní doporučení pro další směřování do budoucna. Práce je rozdělena na metodologickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje významu značky a procesu jejího budování. Pozornost je dále věnována segmentaci trhu a marketingovému mixu. Praktická část obsahuje popis procesu budování značky UniCredit Bank v České republice a analýzu značky včetně jejího srovnání s konkurencí. Závěr práce shrnuje získané poznatky a vyvozuje patřičná doporučení.
Keywords: brand building; UniCredit Bank; značka
Thesis title: Brand building of UniCredit Bank on the Czech financial market
Author: Grund, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Chvojka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The purpose of this diploma paper is to describe the brand building process of UniCredit Bank in the Czech Republic, analyse the brand itself and make recommendations regarding the future of the brand. The paper comprises of the theoretical and practical parts. The theoretical part explains the meaning of a brand and the process of brand building. Attention is brought to market segmentation and the marketing mix. The practical part contains the description of the brand building process of UniCredit Bank in the Czech Republic and the analysis of the brand including the comparison with its competition. The deduction of the paper features a conclusion and recommendations for the brand towards the future.
Keywords: brand building; brand; UniCredit Bank

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 1. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30293/podrobnosti

Files for download

    Last update: