Analysis of the TON a.s. product range

Thesis title: Analýza sortimentu TON, a.s
Author: Koutská, Jitka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analýza sortimentu vyráběného společností TON a.s., jeţ je tradičním českým výrobcem nábytku a zejména ţidlí z ohýbaného dřeva, který svou pozici na trhu dokázal udrţet po dobu celých 150 let zejména díky citlivému vnímání změn v potřebách zákazníka, kterým své produktové portfolio neustále přizpůsobuje. V teoretické části práce jsou definovány základní pojmy spojené s marketingovým mixem, sortimentem výrobků a jsou popsány metody a analýzy jako jsou SLEPT analýza, Porterova analýza, Portfolio analýza a Paretova analýza, které jsou uplatněny v praktické části diplomové práce. Na základě provedených analýz jsou v závěru práce vyslovena doporučení týkající se optimalizace vyráběného sortimentu a efektivnějšího vyuţití některých prvků marketingového mixu při uplatňování produktového portfolia na cílových trzích.
Keywords: Paretova analýza; Portfolio analýza; SLEPT analýza; Marketingový mix; Porterova analýza
Thesis title: Analysis of the TON a.s. product range
Author: Koutská, Jitka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to analyse the product range manufactured by the company TON, which is a traditional Czech producer of bent wood furniture and especially chairs. The company TON has managed to maintain its position in the market for long 150 years, mainly thanks to the sensitive perception of changes in customer needs and adapting its product portfolio meeting them. In the theoretical part of the thesis are defined the basic concept of the marketing mix, product mix and described the methods and analysis as SLEPT analysis, Porter analysis, Portfolio analysis and Pareto analysis, which are then used in the practical part of the thesis. Based on the analysis there are formulated the conclusions which give recommendations on optimizing the product range and on effective use of certain elements of marketing mix for placing the product portfolio on target markets.
Keywords: Portfolio analysis; Porter analysis; SLEPT analysis; Marketing mix; Pareto analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 12. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 1. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29518/podrobnosti

Files for download

    Last update: