Implementation of CRM information system in a service oriented small and middle enterprise company

Thesis title: Implementace CRM IS v prostředí malé až střední společnosti poskytující služby
Author: Němec, Vojtěch
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Švecová, Lenka
Opponents: Moravec, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na problematiku implementace informačního systému pro řízení vztahu se zákazníky z manažerského pohledu. Teoretická část popisuje strategie pro řízení vztahů se zákazníky v prostředí malých a středních firem poskytujících služby, technologické možnosti a situaci na trhu informačních systémů. Zabývá se dále hodnotou a přínosem informačních technologií pro podnik a zaměřuje se na samotný proces zavádění informačního systému v podniku. V praktické části je analyzován samotný konkrétní proces implementace informačního systému. Analýza je vypracována na základě zpětné vazby zákazníků společnosti a uživatelů systému. Kromě detailního hodnocení samotného projektu je kladen důraz na doplnění nedostatků projektů a na upozornění na možné chyby.
Keywords: riziko ; malý a střední podnik ; projektové řízení; implementace; CRM
Thesis title: Implementation of CRM information system in a service oriented small and middle enterprise company
Author: Němec, Vojtěch
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Švecová, Lenka
Opponents: Moravec, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Diploma thesis reviews a topic of Customer Relationship Management information system implementation from a managerial point of view. Theoretical part describes strategies for a Customer Relationship Management in a field of a small and middle enterprise business. It contains a description of technological options and a market situation in information systems business. Author describes a topic of information systems and their value added and is focused on a process of implementing the Customer Relationship Management information system. In a practical part there is a specific implementation project being analyzed. The analysis is based on the feedback of customers of a company and users of a new system. This part describes a specific implementation project, highlights possible failures and finds possible options to avoid them.
Keywords: risk ; small middle enterprise; project management, ; implementation ; Customer Relationship Management; CRM value

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 7. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 1. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27161/podrobnosti

Files for download

    Last update: