Brand building of Ráááádio Impuls on the Czech market

Thesis title: Budovanie značky Ráááádio Impuls na českom trhu
Author: Matuščáková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Kubák, Matúš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je opísať proces budovania značky Ráááádio Impuls od roku 2004 až po súčasnosť. V teoretickej časti tejto práce je definovaná marketingová komunikácia a zásady budovania obchodnej značky. V práci sa ďalej venujem okrem predstavenia rozhlasového trhu v Českej republike a postavenia Rádia Impuls, analýze budovania značky Ráááádio Impuls, definovaniu hodnôt, vízii a misie tejto značky a marketingovej komunikácii pomocou ktorej, rádio túto značku cielene a kontinuálne buduje. Taktiež je v nej opísaná organizačná štruktúra rádia a jej zmeny, ktoré predchádzali vzniku novej značky.
Keywords: reklamná kampaň; marketingová komunikácia; budovanie značky
Thesis title: Budování značky Ráááádio Impuls na českém trhu
Author: Matuščáková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Kubák, Matúš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této bakalářske práce je popsat proces budování značky Ráááádio Impuls od roku 2004 po současnost. V teoretické části práce je definována marketingová komunikace a zásady budování obchodní značky. Kromě představení rozhlasového trhu v České republice a postavení Rádia Impuls se v práci dále věnuji analýze budování značky Ráááádio Impuls, definováni hodnot, vizi a misi této značky a marketingové komunikaci, pomocí níž stanice tuto značku cílene a kontinuálne buduje. Taktéž je zde popsána organizační struktura stanice a její změny, jež předcházely vzniku nové značky.
Keywords: marketingová komunikace; budování značky; Rádio Impuls
Thesis title: Brand building of Ráááádio Impuls on the Czech market
Author: Matuščáková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Kubák, Matúš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to describe the process of building the brand Ráááádio Impuls from 2004 up to the present. The principles of marketing communication and brand building are defined in the theoretical part of this work. Further on, in addition to the description of the radio market in the Czech Republic and the position of Radio Impuls in it, I analysed in detail the building of the brand Ráááádio Impuls, its values, vision and mission as well as its marketing communication by which the brand is targetly and continuously being built. Eventually I identified the organizational structure of the radio and its changes, which preceded the creation of a new brand.
Keywords: brand building; marketing communication; Radio Impuls

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2011
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 30. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30181/podrobnosti

Files for download

    Last update: