Analysis and strategy of the company Škoda Auto, a.s. in the market of China, possibilities to expand in the markets of Southeast of Asia

Thesis title: Analýza a strategie společnosti Škoda Auto a.s. na čínském trhu, možnosti rozšíření na trhy JV Asie
Author: Tomanová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hevešová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit působení Škoda Auto na čínském trhu, který je pro společnost v současnosti klíčovým odbytovým regionem. Dalším cílem je analýza potenciálních zemí, na které by mohla automobilka zacílit své další aktivity, a snaha o nástin možné strategie pro vstup na trhy zemí JV Asie. První kapitola se zabývá odvětvím automobilového průmyslu, větší důraz je zaměřen na domácí trh včetně vlivu světové krize.V druhé a třetí kapitole se věnuji představení společnosti, vymezení její pozice na trhu a formám působení na zahraničních trzích. Čtvrtá kapitola je už zacílená na čínský trh, kde společnost vyrábí na základě licenční smlouvy. Jednotlivé nástroje marketingového mixu s důrazem na Čínu jsou náplní páté kapitoly. I přes velký potenciál Číny a rostoucí prodeje je třeba brát v úvahu nové příležitosti v podobě jiných trhů, na které by mohla firma rozšířit své aktivity. Na základě analýzy potenciálních zemí jsem se pokusila o nástin možné strategie pro vstup na některé z nich. Jedná se o země JV Asie, kde Škoda Auto doposud nepůsobí.
Keywords: JV Asie; montážní závod; Licence; Automobilový průmysl; Čína
Thesis title: Analysis and strategy of the company Škoda Auto, a.s. in the market of China, possibilities to expand in the markets of Southeast of Asia
Author: Tomanová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hevešová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my work is the analysis of the company Škoda Auto in the market of China. This market is one of the key market for sales nowadays. Another aim is the analysis of potential countries for expanding of the company and trying to find a suitable strategy for enter. The first part deals with the automotive industry mainly in the domestic market including influence of world crisis. The presentation of the company, the position in the market and operations abroad are described in the second and the third part. The goal of the fourth part is the market of China, where Škoda Auto produces on basis of license. The tools of marketing mix with emphasis on China are included in the fifth part. China disposes of great potential and increasing sales, but there are another possibilities to expand its activities. The company doesn't operate in the markets of Southeast of Asia yet. I tried to find suitable strategies how to enter there.
Keywords: The Southeast of Asia; China; Automotive industry; license

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29081/podrobnosti

Files for download

    Last update: