Position and marketing strategy of Habartline company on czech market

Thesis title: Postavenie a marketingová stratégia firmy Habartline na českom trhu
Author: Kočišová, Dana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hejduk, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa venuje marketingovej stratégii podľa teórie, ale aj v praxi. Cieľom práce je posúdiť a rozanalyzovať postavenie a marketingovú stratégiu spoločnosti Habartline, ktorá zákazníkom ponúka komplexný servis pri výbere a inštalácii svietidiel. Analýza vychádza z teoretických poznatkov odbornej literatúry o marketingových stratégiách, mixe a vplyvu ostatných činiteľov na firmu. Záver práce vyhodnocuje postavenie firmy v konkurenčnom prostredí a aj doporučenia, na čo by sa mala firma v budúcnosti zamerať, a tým zlepšiť svoje postavenie.
Keywords: svietidlá; marketingový mix; marketingová stratégia
Thesis title: Postavení a marketingová strategie firmy Habartline na českém trhu
Author: Kočišová, Dana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hejduk, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje marketingové strategii podle teorie, ale i v praxi. Cílem práce je posoudit a zanalyzovat postavení a marketingovú strategii společnosti Habartline, která zákazníkům nabízí komplexní servis při výberu a instalaci svítidel. Analýza vychází z teoretických poznatků odborné literatury o marketingových strategiích, mixu a vlivu ostatních činitelů na firmu. Závěr práce vyhodnocuje postavení firmy v konkurenčním prostředí, ale i doporučení, na co by se měla společnost v budoucnosti zaměřit, a tím vylepšit své postavení.
Keywords: marketingová strategie; svítidlá; marketingový mix
Thesis title: Position and marketing strategy of Habartline company on czech market
Author: Kočišová, Dana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Hejduk, Petr
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to the marketing strategy not only from theoretical point of view, but also from practical side. The aim of this thesis is to judge and analyse the position and marketing strategy of the Habartline company, which offers a complex service with tailor made advice and installation of lighting systems. The analysis is based on theoretical knowledge describing marketing strategies, mix and the influence of other elements on the company. This thesis also assesses the position of the company within the competition as well as suggestions for improvement in the near future.
Keywords: marketing strategy; marketingový mix; lightings

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28777/podrobnosti

Files for download

    Last update: