Benefit analysis of Sales representative for a selected company with a focus on a traditional market

Thesis title: Analýza přínosu obchodního zástupce pro vybranou firmu se zaměřením na nezávislý trh
Author: Půčková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zanalyzovat přínosy obchodního zástupce, které přináší dané firmě. Díky stáži autorky na pozici obchodního zástupce u firmy Procter&Gamble (ve spolupráci s distributorem p.k. Solvent), jež je lídrem na trhu s drogistickým zbožím, nabízí tato práce čtenářům pohled na úspěšný model osobního prodeje, jež je v této firmě využíván. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na teoretickou část osobního prodeje a jeho organizaci. Další kapitoly jsou aplikovány na osobní prodej ve firmě Procter&Gamble (potažmo p.k. Solvent). Popisují firmy jako takové, organizaci prodeje, pilíř práce obchodních zástupců ve formě "Sedm kroků návštěv". Další části dávají praktickou ukázku z měsíce července 2010. V závěrečné kapitole zhodnocuje autorka skutečný přínos obchodního zástupce, včetně návrhů na změnu. Práce je určena zejména řídícím pracovníkům, jež uvažují o implementaci obchodních zástupců jako formu prodeje a také vedoucím managerům, jež už řídí kolektiv obchodních zástupců.
Keywords: nezávislý trh; rychloobrátkové zboží; obchodní zástupce; analýza; prodej
Thesis title: Benefit analysis of Sales representative for a selected company with a focus on a traditional market
Author: Půčková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Bockstefel, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze benefits of Sales representative for a chosen company. As an Intern in the position of Sales representative in Procter&Gamble (in cooperation with p.k. Solvent), which is leader in the market, had the author chance to meet the organisation of direct sales and is offering thus to the reader of this thesis a successful model of direct sales, which is used in this company. First two captures are based on theoretical point of view of this matter. Further parts describe methods, which are used in P&G (p.k. Solvent). In those are companies described as a whole and give figure about organization of sales and pillar of the work of Sales representative -- Seven steps of business appointment. Next captures are oriented on an example which was taken from the month July 2010. Author is in the last part evaluating and summing up the real benefits of Sales Representative and is also suggesting possible ways for improvement. This thesis is mainly dedicated for a managers or companies who are thinking about implementing of direct sales model as an instrument of sales and also for team leaders who are already leading a group of SR.
Keywords: traditional market; sales; sales representative; fast moving consumption goods

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28038/podrobnosti

Files for download

    Last update: