Export strategy of the chosen company entering foreign markets

Thesis title: Exportní strategie vybrané firmy při vstupu na zahraniční trhy
Author: Chmel, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Schwarz, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce řeší rozhodování konkrétní firmy o vstupu na zahraniční trhy. Na příkladech dvou zemí - Spojených Arabských emirátů a Indie ukazuje odlišnost podnikání a exportní strategie. Snaží se najít odpověď na otázku, zda využít na zahraničních trzích distributory, nebo zda je vhodnější cestou zakládání vlastních poboček.
Keywords: Indie; Spojené arabské emiráty; exportní strategie
Thesis title: Export strategy of the chosen company entering foreign markets
Author: Chmel, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Sato, Alexej
Opponents: Schwarz, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis addresses the specific business decisions about entering foreign markets. With the example of the United Arab Emirates and India it shows the diversity of business and export strategies. It tries to answer the question of whether to use distributors in foreign markets, or whether a more appropriate way is to set up its own branches.
Keywords: export strategy; India; United Arab Emirates

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26961/podrobnosti

Files for download

    Last update: