Creation of communication campaign in a time of financial crisis on the example of Vodafone Czech Republic a.s

Thesis title: Tvorba komunikační kampaně v době finanční krize na příkladu spol. Vodafone Czech Republic a.s
Author: Janda, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikulková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem diplomové práce je položení teoretického znalostního základu potřebného pro tvorbu komunikační kampaně a analýza přípravy reálné komunikační kampaně ve společnosti Vodafone Czech Republic a.s. v době ekonomické krize, a to včetně analýzy tržního prostředí a situace společnosti, ve které se v dané době nacházela. Práce poskytuje podrobný pohled na jednotlivé kroky přípravy kampaně od specifikování cílů, přes volbu vhodných benefitů, až po realizaci kampaně. Práce rovněž zhodnocuje její dopady z hlediska tržního postavení a zákaznického vnímání společnosti.
Keywords: finanční krize; komunikace; telekomunikace
Thesis title: Creation of communication campaign in a time of financial crisis on the example of Vodafone Czech Republic a.s
Author: Janda, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikulková, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of this thesis is to provide theoretical and knowledge basis needed for creation of communication campaign and to analyze preparation of specific communication campaign created by Vodafone Czech Republic a.s. in a time of financial crisis together with analysis of market environment and company's position at that time. The thesis depicts in detail subsequent steps of campaign preparation, from goals definition, choice of right benefits to execution of the campaign. It also evaluates the impacts of the campaign on the position of the company from the market and customer perspective.
Keywords: telecomunications; campaign; financial crisis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2010
Date of submission: 5. 9. 2010
Date of defense: 31. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25872/podrobnosti

Files for download

    Last update: