Historical development of a chosen hotel and its position in the tourism market of the Czech Republic

Thesis title: Historický vývoj a postavení vybraného hotelu na trhu cestovního ruchu v ČR
Author: Kopecká, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Bakos, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na studii hotelu Crowne Plaza Prague. Cílem práce je analyzovat postavení hotelu na trhu cestovního ruchu v ČR. Teoretická část vymezuje definice jako je trh cestovního ruchu, ubytovací zařízení a jejich standardizace a hotelnictví v ČR. Praktická část zahrnuje popis hotelu a jeho historie. Je představena společnost, která je vlastníkem hotelu a je vysvětleno, jaké má hotel postavení vůči svému franchisorovi, společnosti InterContinental Hotels Group. Analytická část je vypracována zejména na základě přímých rozhovorů se zaměstnanci hotelu a jejím cílem je analýza hotelové klientely, komparace kapacity hotelu, cen za pokoj a vybraných služeb s jinými pražskými čtyřhvězdičkovými hotely. Dále je provedena SWOT analýza, která je zhodnocením pozice hotelu na trhu cestovního ruchu v ČR a představuje návrhy na zlepšení.
Keywords: SWOT analýza; Hotelová společnost; Ubytovací zařízení; Trh cestovního ruchu
Thesis title: Historical development of a chosen hotel and its position in the tourism market of the Czech Republic
Author: Kopecká, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Bakos, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis is focused on a study of the hotel Crowne Plaza Prague. The aim of the thesis is to analyse the position of the hotel in the tourism market of the Czech Republic. The theoretical part determines definitions of tourism market, accommodation facilities and their standardization and the hotel industry of the Czech Republic. The practical part includes a description of the hotel and his history. The hotel owner is presented and the relation with the hotel's franchiser InterContinental Hotels Group is explained. The analytical part is worked up mainly on the basis of interviews with hotel staff and its aim is an analysis of hotel customers, comparison of hotel capacity, the room prices and chosen services with other Prague 4-star hotels. At the end a SWOT analysis is made. The analysis is an assessment of hotel's position in the tourism market of the Czech Republic and presents suggestions for improvement.
Keywords: Tourism market; Swot analysis; Hotels Company; Accommodation facilities
Thesis title: Historical development of a chosen hotel and its position in the tourism market of the Czech Republic
Author: Kopecká, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Indrová, Jarmila
Opponents: Bakos, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 11. 2010
Date of submission: 5. 5. 2011
Date of defense: 30. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29214/podrobnosti

Files for download

    Last update: