Marketing Strategy of Adidas Company on the Chosen International Markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy ADIDAS na vybraných zahraničních trzích
Author: Jelínková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Horák, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti adidas na globální úrovni a v adaptaci na český, severoamerický a čínský trh. Je provedena analýza hlavních konkurentů na českém trhu sportovním zbožím a SWOT analýza adidas. Teoretická znalost marketingového mixu je převedena do konkrétní praxe české pobočky adidas. Na základě dotazníkového šetření je zhodnoceno vnímání nové marketingové kampaně zákazníky.
Keywords: SWOT analýza; český trh; mezinárodní; marketingový mix; adidas
Thesis title: Marketing Strategy of Adidas Company on the Chosen International Markets
Author: Jelínková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Horák, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the marketing strategy of the company adidas on the global level and with its adaptation to the Czech, North American and Chinese markets. An analysis is carried out to present the competition on the Czech sporting goods market and the SWOT analysis of adidas. The theory of marketing mix is compared with the practices of the Czech adidas subsidiary. The customer perception of the new marketing campaign is assessed on the basis of a questionnaire research.
Keywords: international; adidas; Czech market; SWOT analysis; marketing mix
Thesis title: Marketing Strategy of Adidas Company on the Chosen International Markets
Author: Jelínková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Horák, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 30. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28969/podrobnosti

Files for download

    Last update: