Offer analysis of the travel agency

Thesis title: Analýza nabídky vybrané cestovní kanceláře
Author: Králová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kondrashov, Alexey
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu nabídky cestovní kanceláře Mayer & Crocus. Nejdříve jsou zde vymezeny základní pojmy související s činností cestovní kanceláře, poté její funkce a produkt a následně podmínky pro získání koncese. Dále jsou popsány prostředky komunikace cestovní kanceláře se zákazníkem, cenová politika a faktory ovlivňující nabídku cestovní kanceláře. V praktické části je představena cestovní kancelář Mayer & Crocus a podrobně rozebrána její nabídka dle následujících kritérií: typu, destinace, dopravního prostředku, formy a rozsahu stravovacích služeb, kategorie ubytovacího zařízení a cílového zákazníka. Zmíněny jsou prostředky komunikace této cestovní kanceláře s cílovými zákazníky a vyhodnocení anketních lístků za sezónu 2010. V závěrečné části je za pomoci SWOT analýzy zhodnocena nabídka cestovní kanceláře Mayer & Crocus.
Keywords: Nabídka cestovní kanceláře; Cestovní kancelář; Analýza; Vyhodnocení anketních lístků; Cenová politika cestovní kanceláře; Mayer & Crocus; Zájezd; Analýza nabídky cestovní kanceláře; Komunikace cestovní kanceláře
Thesis title: Offer analysis of the travel agency
Author: Králová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kondrashov, Alexey
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on the offer analysis of travel agency Mayer & Crocus. In the theoretical part there are basic terms relating to activities of travel agencies determined and then functions of travel agencies, its products and conditions for obtaining a concession are defined. There are direct and indirect ways of promotion, price policy of travel agencies and factors affecting the offer of travel agencies described. Practical part consists of an introduction of the travel agency Mayer & Crocus and the analysis of the offer of the travel agency according to following criteria: type, destination, means of transport, form and extent of catering services, category of accommodation facilities and target client. Promotion of this travel agency is mentioned and customer feedback questionnaires for the previous season are evaluated. Finally, the offer of the travel agency is evaluated using SWOT analysis.
Keywords: Offer analysis of travel agency; Offer of travel agency; Travel agency; Evaluation of customer feedback questionnaires; Promotion of a travel agency; Mayer & Crocus; Holiday package; Price policy of a travel agency; Analysis
Thesis title: Offer analysis of the travel agency
Author: Králová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Kondrashov, Alexey
Thesis language: Česky
Abstract:
Keywords:

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2010
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 30. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27683/podrobnosti

Files for download

    Last update: