Marketing and communications strategies of McDonald's

Thesis title: Marketingové a komunikačné stratégie firmy McDonald´s
Author: Antalíková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Ako môže podnik dosiahnuť svoje ciele na určitom trhu? Ako predať spotrebiteľovi svoj produkt? Ako byť úspešným a svoju pozíciu si udržať čo možno najdlhšie? Na tieto otázky som hľadala odpovede vo svojej práci. Zamerala som sa na marketingové a komunikačné prostriedky, ktoré používa spoločnosť McDonald's, aby si udržala priazeň svojich zákazníkov a získala ďalších zákazníkov na nových trhoch.
Keywords: životný cyklus produktu; komunikačný mix; komunikačné stratégie; McDonald's; marketingový mix; marketingové stratégie
Thesis title: Marketingové a komunikační strategie firmy McDonald´s
Author: Antalíková, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Jak může podnik dosáhnout svých cílů na určitém trhu? Jak prodat spotřebiteli svůj produkt? Jak být úspěšným a svou pozici si udržet co možno nejdéle? Na tyto otázky jsem hledala odpovědi ve své práci. Zaměřila jsem se na marketingové a komunikační prostředky, které používá společnost McDonald's, aby si udržela přízeň svých zákazníků a získala další zákazníky na nových trzích.
Keywords: životní cyklus produktu; marketingový mix; komunikační strategie; komunikační mix; marketingové strategie; McDonald's
Thesis title: Marketing and communications strategies of McDonald's
Author: Antalíková, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
How can a company achieve its goals in a particular market? How to sell its product to the consumer? How to be successful and to maintain its position as long as possible? These questions I sought answers in my work. I focused on marketing and communication tools used by McDonald's to retain the favor of their customers and to gain new customers in new markets.
Keywords: product life cycle; communication mix; communications strategies; marketing mix; marketing strategies; McDonald's

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 27. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28883/podrobnosti

Files for download

    Last update: