Marketing strategies of CzechTourism agency

Thesis title: Marketingové stratégie agentúry CzechTourism
Author: Kováč, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práca sa zaoberá marketingovými stratégiami agentúry CzechTourism, ktorá je združením cestovného ruchu destinácie Česká republika. Cieľom práce je analyzovať tieto stratégie, a tým poskytnúť ucelený pohľad na marketingovú činnosť agentúry. Teoretická časť sa venuje tvorbe marketingovej stratégie všeobecne, špecifikám marketingu neziskových organizácií a destinácií cestovného ruchu. Praktická časť pozostáva zo situačnej analýzy destinácie Česká republika, predstavenia agentúry CzechTourism a analýzy jej marketingových aktivít.
Keywords: marketingový mix; CzechTourism; združenie cestovného ruchu; marketingové stratégie; SWOT analýza
Thesis title: Marketingové stratégie agentúry CzechTourism
Author: Kováč, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Práce se zabývá marketingovými strategiemi agentury CzechTourism, která je sdružením cestovního ruchu destinace Česká republika. Cílem práce je analyzovat tyto strategie, a tím poskytnout ucelený pohled na marketingovou činnost agentury. Teoretická část se věnuje tvorbě marketingové strategie obecně, specifikám marketingu neziskových organizací a destinací cestovního ruchu. Praktickou část tvoří situační analýza destinace Česká republika, představení agentury CzechTourism a analýza jejích marketingových aktivit.
Keywords: SWOT analýza; sdružení cestovního ruchu; marketingové strategie; marketingový mix; CzechTourism
Thesis title: Marketing strategies of CzechTourism agency
Author: Kováč, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with marketing strategies of CzechTourism agency, the association of tourist destination The Czech Republic. The aim of the thesis is to analyse these strategies in order to provide complete overview of marketing activities of the agency. The theoretical part focuses on the process of marketing strategy in general, specifics of "non-profit" organizations' marketing and marketing of tourist destinations. The practical part provides the situation analysis of The Czech Republic, the introduction of CzechTourism agency and analysis of its marketing activities.
Keywords: marketing strategies; CzechTourism; SWOT analysis; association of tourist destination; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 27. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28437/podrobnosti

Files for download

    Last update: