Media effects on the development of business etiquette in Czech Republic

Thesis title: Vliv médií na vývoj podnikatelské etikety v ČR
Author: Dvořáková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem médií na oblast podnikatelské etikety v České republice. Cílem mé práce je popsat, jak média působí, jaké mají účinky a jak se podílejí na vytváření mediální reality. Zároveň práce definuje a analyzuje jaký vliv médií na podnikatelskou etiketu. V první části práci jsou definována slova jako etiketa, podnikatelské etiketa a její základní pravidla či podnikatelská etika. Druhá část práce se zabývá samotnému vlivu a účinkům médií na jednotlivce a společnost z teoretického hlediska. Poslední část práce je zaměřena na zkoumání konkrétního vlivu mediálních produktů na oblast etikety. Mimo jiné je zde navržena vlastní rubrika do tištěných periodik zabývající se podnikatelskou etiketou.
Keywords: podnikatelská etiketa; mediální produkty; vliv médií
Thesis title: Media effects on the development of business etiquette in Czech Republic
Author: Dvořáková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with the media effects on the field of business etiquette in Czech Republic. The aim of my thesis is to describe how media influence, what effects they have and how they participate in creating media reality. The thesis also defines and analyses the media effects on business etiquette. In the first part there are defined terms such as etiquette, business etiquette and its basic rules or business ethics. Second part deals with the media effects and influences on individuals and society from theoretical point of view. The last part of the thesis is focused on observing particular effects of media products on etiquette. There is also suggested my own business etiquette-oriented column for a printed periodical.
Keywords: media products; business etiquette; media effects

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2010
Date of submission: 20. 4. 2011
Date of defense: 27. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26969/podrobnosti

Files for download

    Last update: