Consumer Protection and Direct Selling in the Czech Republic

Thesis title: Ochrana spotřebitele a přimý prodej v ČR
Author: Machová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Malý, Josef
Opponents: Taušer, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je ukázat specifika prodeje zboží formou přímého prodeje, zhodnotnit jeho silné a slabé stránky, na konkrétním příkladě pak ukázat a zhodnotit fungování konkrétní společnosti. Dále také vysvětlit, na co by si měl dát zákazník při nákupu touto formou pozor, jak rozpozná nezákonné chování, jak je chráněný a na koho se v případě problémů může obrátit.
Keywords: ochrana spotřebitele; Oriflame; podnikání; přímý prodej
Thesis title: Consumer Protection and Direct Selling in the Czech Republic
Author: Machová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Malý, Josef
Opponents: Taušer, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the bachelor thesis is to show specifics of direct selling, evaluate its advantages and disadvantages, explain and describe principles of direct selling in a specific company. The thesis also focuses on consumer protection. Analyzed are illegal business practices and other possible dangers for consumers connected with direct selling.
Keywords: doing business; direct selling; consumer protection; Oriflame

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2011
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 26. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30139/podrobnosti

Files for download

    Last update: