Analysis of the retail network in Klatovy

Thesis title: Analýza maloobchodní sítě v Klatovech
Author: Ježková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat maloobchodní síť se zaměřením na prodej potravin v městě Klatovy a zjistit, zda není počet prodejních jednotek nadbytečný. Posoudit počet stávajících prodejen vzhledem k počtu obyvatel a vzhledem k adekvátní ploše, která by byla pro Klatovy optimální. První část je zaměřena na jednotlivé pojmy a popisuje metody územní analýzy. V druhé části je nejdříve seznámení s Klatovy, jejich zajímavostmi a historií. Dále je charakteristika jednotlivých prodejen (maloobchodních jednotek zaměřených na prodej potravin) územní analýza Klatov a nakonec vyhodnocení dotazníkového šetření o nákupních zvyklostech a spokojenosti obyvatel Klatov s obchodní vybaveností.
Keywords: územní analýza; Klatovy; maloobchodní jednotka; maloobchod
Thesis title: Analysis of the retail network in Klatovy
Author: Ježková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this graduation thesis is to analyze the retail network related to food products in the city Klatovy and to evaluate whether the number of the retail units is appropriate for this area. Assess whether the number of retail units corresponds to the number of the population and the optimal area for Klatovy. The first part is focused on the different concepts and describes methods regional analysis. In the second part there is described the history and sights of the city Klatovy. After that follows characteristic of individual stores (retail units focused on the sale of food products), regional analysis of Klatovy and finally the evaluation questionnaire on the citizen buying habits and satisfaction with shopping in Klatovy.
Keywords: Klatovy; regional analysis; retail; retail units

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 6. 2010
Date of submission: 1. 12. 2010
Date of defense: 26. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26976/podrobnosti

Files for download

    Last update: