The integrated positiong of the brand Pilsner Urquell on foreign markets

Thesis title: Jednotný positioning značky Pilsner Urguell v exportních zemích
Author: Burianová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je přiblížit mezinárodní marketingovou strategii pivní značky Pilsner Urquell v exportních zemích a analyzovat její positioning. Práce je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole je čtenář obeznámen se základními pojmy a teoretickými postupy z oblasti značky a jejího řízení. Ve druhé kapitole je blíže představena společnost Plzeňský Prazdroj, a.s. Je zde popsán profil společnosti, její historický vývoj, značkové portfolio a exportní počínání firmy. Třetí kapitola je zaměřena prakticky. Obsahuje analýzu mezinárodních politik firmy spojených se značkou Pilsner Urquell a konkrétní formy positioningu této značky na exportních trzích.
Keywords: Pilsner Urquell; exportní trhy; positioning; mezinárodní marketing mix
Thesis title: The integrated positiong of the brand Pilsner Urquell on foreign markets
Author: Burianová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Gullová, Soňa
Opponents: Klosová, Anna
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to present the international marketing strategy of Pilsner Urquell beer on foreign markets and to analyze the brand's positioning. The thesis is divided into three chapters. After the first chapter the reader is familiar with the basic theoretical concepts and methods of the brand and its management. The second chapter introduces the company Pilsner Urquell, a.s. It describes a company profile, its historical development, brand portfolio and export. The third chapter is focused on practice. It includes analysis of the international policies related to the brand Pilsner Urquell and the specific forms of positioning of this brand.
Keywords: international marketing mix; Pilsner Urquell; export markets; positioning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2011
Date of submission: 20. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30089/podrobnosti

Files for download

    Last update: