Proposal of company's strategy

Thesis title: Návrh vnitropodnikové strategie
Author: Kamený, Štěpán
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Vrbová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je na základě strategické analýzy navrhnout strategii marketingového mixu pro konkrétní mikropodnik - maloobchod s mobilními telefony a příslušenstvím. V teoretické části jsou nejprve definovány malé a střední podniky a blíže specifikovaný jejich význam. Druhá kapitola pak popisuje strategický marketing, marketingový mix a vybrané metody použité k analýze podniku. Úvodem do praktické části je třetí kapitola popisující historii mobilní komunikace ve světě i v Česku, současnost trhu s mobilními telefony a směr budoucího vývoje. Čtvrtá kapitola seznamuje s analyzovaným podnikem. V kapitolách pět a šest je provedena situační analýza (SWOT, analýza prostředí) a následuje charakteristika současného marketingového mixu podniku. Na jejich výsledky navazuje poslední sedmá kapitola obsahující návrhy a doporučení strategie pro marketingový mix podniku.
Keywords: Marketing; Strategie; Mobilní telefony; Mikropodnik; Analýza
Thesis title: Proposal of company's strategy
Author: Kamený, Štěpán
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Vrbová, Lucie
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this graduation thesis is a proposal of future marketing strategy for a particular micro-enterprise based on its strategic analysis. Micro-enterprise is specialty retailer in field of cell phones and accessories. In theoretical part (two chapters) are firstly defined small and middle entrepreneurs and specified their importance. The second chapter describes strategic marketing, marketing mix and useful methods for marketing analysis. Introduction to practical part is third chapter describing history of mobile communication, current cell phone market and incoming progress. The fourth chapter introduces the analyzed company. In chapters five and six is conducted situational analysis and an overview of the current marketing mix. The seventh chapter is based on results of the previous chapters. It contains suggestions and recommendations for marketing mix strategy of the company.
Keywords: Cell phones ; Marketing; Analysis; Strategy; Micro-enterprise

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29448/podrobnosti

Files for download

    Last update: