Strategy of a chosen Chinese company when entering the Czech market and building up a position on this market

Thesis title: Strategie vybrané čínské firmy při vstupu na český trh a budování pozice na tomto trhu
Author: Mrázková, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Paleček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je rozdělena do čtyř částí. První část je věnována vzájemným obchodním a investičním vztahům mezi Českou republikou a Čínou, dále čtenáři podrobněji představuje čínskou provincii Sichuan a její vztahy s Českou republikou. V závěru se pak zabývá založením společnosti Changhong Europe Electric s.r.o. Samotná společnost je čtenáři představena ve druhé části práce, která pojednává o mateřské společnosti v čínském Sichuanu, o činnosti společnosti Changhong Europe Electric s.r.o. a její produktové nabídce. Zajímavostí je poté pasáž o kulturních odlišnostech čínských zaměstnanců. Třetí část práce se zabývá marketingovou strategií společnosti na českém trhu. Rozebírá jednotlivé složky marketingového mixu a celkovou SWOT analýzu společnosti. Poslední část práce je pak věnována expanzi společnosti do dalších států Evropy.
Keywords: čínská investice; marketingová strategie; čínská značka
Thesis title: Strategy of a chosen Chinese company when entering the Czech market and building up a position on this market
Author: Mrázková, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Paleček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is divided into four parts. The first part is focused on mutual business and investment relations between the Czech Republic and China, further it presents the Chinese province Sichuan in more details and its relations with the Czech Republic. At the end of the first part it is mentioned an establishment of a company called Changhong Europe Electric s.r.o. The company itself is described in the second part of the thesis. This part deals with a parent company in Sichuan, company activities and offered products. An interesting section is the passage about cultural differences of Chinese employees. The third part is focused on marketing strategy of the company on the Czech market. It describes all parts of a marketing mix and a whole SWOT analysis of the company. The last part of this thesis deals with a company expansion to other European countries.
Keywords: marketing strategy; Chinese brand; Chinese investment

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29141/podrobnosti

Files for download

    Last update: