The marketing strategy of the chateau in Slavkov u Brna

Thesis title: Marketingová strategie slavkovského zámku
Author: Mrvová, Irena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je popsat aktuální stav marketingového mixu Zámku ve Slavkově u Brna a navrhnout možná zlepšení. Diplomová práce je rozdělena na dvě hlavní části. První kapitola s názvem Teoretická východiska je členěna na tři podkapitoly: Obecnou marketingovou strategii, Destinaci cestovního ruchu a Specifika marketingu v oblasti cestovního ruchu. Hlavním cílem první kapitoly je přiblížení odlišností a zvláštních postupů v oblasti cestovního ruchu. Druhá kapitola Aplikace teoretických východisek na konkrétní destinaci cestovního ruchu se věnuje nejen Zámku ve Slavkově u Brna, ale i Jihomoravskému kraji jako celku. Hlavními tematickými celky je Charakteristika zvolené oblasti, Situační analýza, Formulace vize a cílů marketingu destinace, Volba strategie destinace a Marketingový mix.
Keywords: marketingový mix; Zámek ve Slavkově u Brna; marketingová strategie
Thesis title: The marketing strategy of the chateau in Slavkov u Brna
Author: Mrvová, Irena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of graduation thesis is to describe current state of marketing mix in the chateau in Slavkov u Brna and to propose a new possibilities. The thesis is divided into two main parts. The first theoretical chapter has free parts: The genaral marketing strategy, The destination of tourism and The specification in tourism. The main goal of the first chapter is to describe differences in tourism. The second chapter (The aplication of theory to the concrete destination) is concentrated on chateau in Slavkov u Brna and South Moravian. The main topics are Characteristics of specific area, The situation analysis, The formulation of vision and goals in destination marketing, The selection of strategy and Marketing mix.
Keywords: the marketing strategy; the chateau in Slavkov u Brna; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 10. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28345/podrobnosti

Files for download

    Last update: