Influence of advertising on the customer

Thesis title: Vplyv reklamy na spotrebiteľa
Author: Homolová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Perdík, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa snaží zistiť do akej miery vplývajú reklamy na spotrebiteľa. Hlavným subjektom tejto práce sú reklamné techniky použité spoločnosťou Coca-Cola. Teoretická časť práce sa sústredí na vymedzenie marketingovej terminológie ako komunikácia, marketing, marketingový mix a marketingové stratégie. Praktická časť obsahuje analýzu postavenú na dotazníkovom prieskume. Štúdia prispela k zisteniu akým veľkým spôsobom reklama pôsobí na určitú cieľovú skupinu, tak isto ako iné sekundárne faktory ovplyvňujúce zákazníkovo vnímanie v čase nákupu.
Keywords: marketingové stratégie; reklama; marketingový mix
Thesis title: Vliv reklamy na spotřebitele
Author: Homolová, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Perdík, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato práce se snaží zjistit, do jaký míry vlívá reklama na spotřebitele. Hlavním subjektem této práce jsou reklamní techniky použité společností Coca-Cola. Teoretická část práce se soustředí na vymezení marketingové terminologie jako komunikace, marketing, marketingový mix a marketingové strategie. Praktická část obsahuje analýzu postavenou na dotazníkovém šetření. Studie přispěla k zistení jakým velkým způsobem reklama působí na určitou cílovou skupinu, stejně jako jiné sekundární faktory ovlivňujíce zákazníkovo vnímaní v čase nákupu.
Keywords: marketingový mix; marketingové strategie; reklama
Thesis title: Influence of advertising on the customer
Author: Homolová, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Perdík, Marek
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This study has helped to conclude the level of influence of advertising on the customer. The main subject of research is the advertising techniques used by the Coca Cola Company. The theoretical aspect of the thesis concentrates on terminology in marketing such as advertising, communication, marketing, marketing mix, and marketing strategies. The practical aspect contains analytical research based on a conducted questionnaire. This study has contributed in determining the level of influence that advertising has on certain target groups, as well as the other variables that may influence consumer's perception in the market place
Keywords: advertising; marketing mix; marketing strategies

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27805/podrobnosti

Files for download

    Last update: