Export strategy of the concrete company

Thesis title: Exportní strategie vybrané společnosti
Author: Červinková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kadlec, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
První kapitola definuje samotnou exportní strategii, zejména její marketingovou část včetně základních pojmů, které se k ní vážou. Ve druhé kapitole je představena společnost Crystalex, CZ, jejíž exportní strategii na dvou zvolených trzích autor, prostřednictvím případové studie, analyzuje. Třetí kapitola zdůvodňuje výběr dvou trhů - ruského a brazilského. Následující kapitola se věnuje charakteristickým znakům marketingového mixu na obou trzích i kulturně podmíněným specifikům obchodního jednání společnosti Crystalex, CZ na těchto trzích. Závěrečná část srovnává přístupy společnosti k těmto dvěma odbytištím mezi sebou navzájem a s teoretickými východisky a je doplněna i o vlastní návrhy na zlepšení exportní strategie společnosti Crystalex, CZ.
Keywords: kulturní faktory v mezinárodním marketingu; exportní strategie; mezinárodní marketingový mix
Thesis title: Export strategy of the concrete company
Author: Červinková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Kadlec, Jindřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part describes the term export strategy itself, especially its marketing part and related theoretical terms. The second chapter introduces the concrete company - Crystalex, CZ. The third part gives reasons for the author's choice of two different foreign markets (Russia and Brazil)as examples of the different approach of the company to the different markets. The following chapter deals with characteristics of export strategies which the company uses to be successful in these different sales areas. The last part summarises the differences in the approach of the company to these markets between each other but it compares the practice with the theory as well. This part includes the author's tips how to improve the export strategy as well.
Keywords: international marketing mix; cultural factors in international marketing; export strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 6. 2010
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26772/podrobnosti

Files for download

    Last update: