New cold sore treatment launch

Thesis title: Uvedení produktu k léčbě oparů na trh
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Frischová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením produktové inovace společnosti Johnson & Johnson. Hlavním cílem práce je zhodnotit marketingovou kampaň značky COMPEED; při uvádění nového produktu na trh. Dále na základě výstupů z vlastního marketingového výzkumu a analýzy poskytnutých firemních dat zhodnotit vhodnost zvolené strategie, najít příčiny neúspěchu inovace a navrhnout doporučení pro dosažení stanovených cílů.
Keywords: strategie modrého oceánu; nový produkt; launch; inovativní marketing; marketingový mix
Thesis title: New cold sore treatment launch
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Frischová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis is focused on evaluation of product innovation of Johnson & Johnson company. Main objective of this thesis is to analyse new product launch campaign of COMPEED brand. Furthermore, based on outputs from own marketing research and analyses of data provided, evaluate suitability of chosen marketing strategy, find reasons why innovation was not successful and propose recommendations to achieve set goals.
Keywords: marketing mix; blue ocean strategy; new product; launch; lateral marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 3. 2010
Date of submission: 15. 4. 2011
Date of defense: 25. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25405/podrobnosti

Files for download

    Last update: