Marketing applications in dental office

Thesis title: Aplikace marketingu v zubní ordinaci
Author: Chládek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Konečný, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Úkolem této bakalářské práce je aplikovat nástroje marketingové mixu ve stomatologickém prostředí. V teoretické části jsem popsal všechna východiska, která jsou relevantní pro danou problematiku. Pozornost je věnována taky analytickým metodám jako je metoda SWOT, nebo analýza cílové skupiny a konkurenčního prostředí. V praktické části dochází k seznámení s konkrétní praxí, na které chci ukázat marketingový mix a další nástroje zmíněné v teoretické části. Součástí práce jsou také vlastní návrhy, které by mohly praxi inspirovat i v budoucnu a mohly by posílit její celkovou pozici na místním trhu stomatologických služeb.
Keywords: Marketing ve stomatologii; Nástroje marketingového mixu; Analýza cílové skupiny; Analýza konkurence
Thesis title: Marketing applications in dental office
Author: Chládek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Konečný, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Bachelor's Thesis is to apply the tools of marketing mix in the dental environment. In the theoretical part, I described all the bases, which are relevant to the issue. Attention is also paid to analytical methods such as the SWOT method, or target group analysis and competitive environment. In the practical part, I made acquaintance with the concrete dental practice on which I want to show the marketing mix and other instruments mentioned in the theoretical part. Element of this thesis is to propose my own solutions, which could inspire the practice's owner in the future being to be strengthen its overall position for dental service on the local market.
Keywords: Competition analysis; Instruments of marketing mix; Marketing in dental environment; Target group analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30447/podrobnosti

Files for download

    Last update: