The issue of marketing communications of body image focused on fitness

Thesis title: Marketingový význam body image se zaměřením na fitness
Author: Součková, Eliška
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o body image, vývoji krásného těla napříč historií a národnostmi a popisuje pohled žen a mužů na sebe samé. Kult krásného těla je úzce propojen s kosmetickým, sportovním a lifestylovým průmyslem jako takovým, který je všude kolem nás. Jednotlivé firmy bojují o zákazníky sestavením ideální kombinace marketingového mixu. V práci je soustředěna pozornost na definování marketingové komunikace a jejích nástrojů, tvořící komunikační mix. Teoretická část je aplikována na svět fitness a přístup lidí k němu pomocí dotazníku a marketingové nástroje jsou odhaleny a popsány na světoznámém fitness centru World Class, které působí v České republice již osmým rokem. Odhalení komunikačního mixu je zakončeno SWOT analýzou s návrhy a opatřeními do budoucnosti společnosti World Class.
Keywords: body image; komunikační mix; marketingová komunikace; fitness
Thesis title: The issue of marketing communications of body image focused on fitness
Author: Součková, Eliška
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the issue of body image, the development of beauty of the human body through the historical and the national aspects and describes female and male points of view. The mystery of the beautiful human body is closely linked with the cosmetic, sports and lifestyle industry in general that is all around us. The individual companies are struggling for customers by the formation of an ideal marketing communication, in the bachelor's thesis attention is focused on defining marketing communication, and its forms or tools generating a communication mix. The theoretical part concentrates on the world of fitness and human access to it, based on a survey questionnaire. Marketing forms and tools are revealed and described on a selected company, the world-known fitness centre, World Class, that has operated in the Czech Republic for eight years. The revelations and the descriptions of the communication mix are summarized by the SWOT analyses, and the suggestions and the proposals for the future of the World Class company.
Keywords: fitness; body image; marketing communication; communication mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 1. 2011
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29775/podrobnosti

Files for download

    Last update: