The theatre marketing

Thesis title: Marketing divadla
Author: Maršíková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o marketingu divadla. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se věnuje základním poznatkům v oblasti marketingu divadla, marketingovému mixu, typologie a financování divadla. Část praktická se zaměřuje na konkrétní amatérský divadelní spolek Comica Economica. Cílem této práce je analyzovat divadelní spolek Comica Economica z hlediska marketingového mixu a na základě této analýzy, provedeného dotazníkového šetření a SWOT analýzy potom formulovat návrhy na zlepšení současného marketingového a komunikačního mixu.
Keywords: SWOT analýza; dotazníkové šetření; divadlo; marketingové nástroje; marketingový mix; marketing
Thesis title: The theatre marketing
Author: Maršíková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the theatre marketing. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis focuses on knowledge in the field of theatre marketing, marketing mix, types of theatres and financing theatres. The practical part focuses on the amateur theatre association Comica Economica. The aim of the thesis is to analyse the theatre association Comica Economica from the point of marketing mix and, based on this analysis, questionnaire research and SWOT analysis, to formulate suggestions for the improvement of the current marketing and communication mix.
Keywords: SWOT analysis; questionnaire research; theatre; marketing instruments; marketing mix; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29358/podrobnosti

Files for download

    Last update: