Employer Branding: Marketing Approach to HR

Thesis title: Employer Branding: marketingový přístup k HR
Author: Kollerová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Lukeš, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je vyjasnit podstatu a přínos užívání marketingového přístupu a konkrétních nástrojů a prostředků marketingu pro oblast lidských zdrojů a analyzovat obsah a vzájemnou provázanost dvou směrů HR marketingu, externího a interního. Práce má dále aplikovat teorii budování značky na specifický případ značky zaměstnavatele. Součástí práce je výzkum ve společnosti Nutricia (FMCG), který má ukázat, co firma dělá pro svůj HR marketing a jak je vnímána jako zaměstnavatel na interním a externím trhu práce. Mezi hlavní metody práce patří rešerše poznatků z české i cizojazyčné literatury a odborných článků. Pro praktickou část výzkumu byla použita analýza materiálů poskytnutých společností Nutricia a písemné dotazování. Závěr práce shrnuje přínos marketingového přístupu k HR, jeho propojení v rámci celkového marketingového mixu a současný reálný stav.
Keywords: Nutricia; značka zaměstnavatele; motivace; personální marketing; HR marketing
Thesis title: Employer Branding: Marketing Approach to HR
Author: Kollerová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Lukeš, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of the thesis is to explain the essence and benefits of using a marketing approach, tools and means for the area of human resources and analyze the content and interdependence of two parts of HR marketing, external and internal. Thesis has also the ambition to apply the theory of brand building on the specific case of employer brand. Part of the thesis forms research on FMCG company Nutricia, which should show what the company does for its HR marketing and how it is perceived as an employer both on the internal and external labor market. The principal methods of work includes analysis of Czech and foreign literature and papers on the theme. Materials provided by Nutricia and written questionaires were analyzed in the practical part of the research. The conclusion sums up the benefits of marketing aproach to HR, its coherence within the general framework of marketing mix and current actual state.
Keywords: employer brand; HR marketing; Nutricia; motivation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29354/podrobnosti

Files for download

    Last update: