Marketing in the hotel industry

Thesis title: Marketing v hotelnictví
Author: Hřibalová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem první části této práce je shrnout teoretická východiska pro využití marketingu v hotelnictví. V druhé části pak tyto informace slouží k analýze marketingového mixu hotelu Atlantis Bahía Real, nalezení jeho silných a slabých stránek, stejně jako příležitostí a hrozeb. Poslední část práce je zaměřena na zformulování závěrů a doporučení pro zlepšení situace hotelu.
Keywords: Atlantis Bahía Real; Španělsko; SWOT analýza; 8P; hotel; marketing; služby
Thesis title: Marketing in the hotel industry
Author: Hřibalová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of the thesis is aiming to cover the basics of hotel marketing. Then, in the second part, this theoretical base is used to analyse the marketing mix of the Atlantis Bahía Real hotel and to find its strenghts, weaknesses, opportunities and threats. The objective of the last part of the thesis is to summarize the findings and make recommendations to improve the situation of the hotel.
Keywords: Atlantis Bahía Real; Spain; SWOT analysis; marketing; 8P; services; hotel

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28872/podrobnosti

Files for download

    Last update: