The effectiveness of a loyalty program of a leading manufacturer of skylights

Thesis title: The effectiveness of a loyalty program of a leading manufacturer of skylights
Author: Vlková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the loyalty program of the company Roto stavební elementy s.r.o. The work is divided into three chapters. The first chapter deals with the marketing and commercial communications, describes the various forms of commercial communications. The second chapter focuses in detail on sales promotion as a form of commercial communication. Most attention is devoted to loyalty programs. The third chapter introduces the company Roto, its product portfolio and loyalty program. The chapter also includes evaluation of the effectiveness of the program based on four key indicators and a few suggestions for improvements. The conclusion summarizes the results of the analysis.
Keywords: loyalty programs; sales promotion; commercial communications; marketing communications
Thesis title: Efektivnost věrnostního programu na příkladu vybraného předního výrobce střešních oken
Author: Vlková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je analýza věrnostního programu společnosti Roto stavební elementy s.r.o. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá marketingovými a komerčními komunikacemi, popisuje jednotlivé formy komerčních komunikací. Druhá kapitola se detailně zaměřuje na sales promotion jako formu komerční komunikace. Nejvíce pozornosti je přitom věnováno věrnostním programům. Třetí kapitola seznamuje čtenáře se společností Roto, s portfoliem jejích výrobků a věrnostním programem. Kapitola dále obsahuje vyhodnocení efektivnosti tohoto programu na základě čtyř hlavních ukazatelů a několik návrhů na vylepšení. V závěru práce jsou shrnuty výsledky analýzy.
Keywords: věrnostní programy; sales promotion; marketingové komunikace ; komerční komunikace

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28214/podrobnosti

Files for download

    Last update: