Marketing communication of golf in CR and SR

Thesis title: Marketingové komunikácie golfu v ČR a SR
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Polišenský, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je analýza jednotlivých marketingových komunikácií používaných v golfe v Českej a Slovenskej republike, taktiež analýza marketingových činností dvoch vybraných golfových ihrísk, prostredníctvom ktorých si udržujú svoje postavenie medzi konkurenciou. V teoretickej časti sú spracované základné pojmy marketingu, športového marketingu, marketingovej komunikácie a jej jednotlivé formy v rámci športu v Českej a tiež Slovenskej republike. Témou praktickej časti je rozbor aktivít a následné doporučenie do budúcna v dvoch analyzovaných golfových ihriskách.
Keywords: športový marketing; marketing golfových ihrísk; marketingové komunikácie
Thesis title: Marketingové komunikace golfu v ČR a SR
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Polišenský, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je analýza jednotlivých marketingových komunikací používaných v golfu v České a Slovenské republice, taktéž analýza marketingových činností dvou vybraných golfových hřišť, prostřednictvím kterých jsi udržují svoje postavení mezi konkurencí. V teoretické části jsou zpracovány základní pojmy marketingu, sportovního marketingu, marketingové komunikace a její jednotlivé formy v rámci sportu v České a Slovenské republice. Tématem praktické části je rozbor aktivit a následující doporučení do budoucna ve dvou analyzovaných golfových hřištích.
Keywords: marketingové komunikace; sportovní marketing; marketing golfových hřišť
Thesis title: Marketing communication of golf in CR and SR
Author: Tomčová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Polišenský, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Goal of this thesis is an analysis of marketing communication used in golf in Czech and Slovak republic and analysis of marketing activities in two golf courses, through they keep their position among the concurrence. In a theoretical part there is written basic information about marketing, sport marketing, marketing communication and its forms within the golf in Czech republic and Slovak republic as well. Topic of practical part is analysis of activities and the consecutive recommendations for the future in two analysed golf courses.
Keywords: sport marketing; marketing communication; marketing of golf courses

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28006/podrobnosti

Files for download

    Last update: