Marketing Communication of Benetton

Thesis title: Marketingová komunikácia značky Benetton
Author: Kročková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou marketingovej komunikácie firmy Benetton. Popisuje faktory, ktoré ovplyvňujú nákupné chovanie zákazníka. Analyzuje situáciu na českom módnom odevnom trhu z pohľadu Benettonu a vybraných zahraničných firiem. Cieľom práce je analýza marketingovej komunikácie značky Benetton a hlbší rozbor tvorby reklamy v priebehu obdobia a následný vplyv kontroverznej reklamy na spotrebiteľa.
Keywords: marketingová komunikácia; kontroverzná reklama; Benetton
Thesis title: Marketingová komunikace značky Benetton
Author: Kročková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace firmy Benetton. Analyzuje situaci na českém módním oděvním trhu z pohledu Benettonu a vybraných zahraničních firem. Cílem práce je analýza marketingové komunikace značky Benetton a hlubší rozbor tvorby reklamy v průběhu období a následný vliv kontroverzní reklamy na spotřebitele.
Keywords: kontroverzní reklama; Benetton; marketingová komunikace
Thesis title: Marketing Communication of Benetton
Author: Kročková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing communication of Benetton. It describes factors that manipulates customer buying behavior. Analyzes the situation on the Czech fashion clothing market in terms of Benetton and selected foreign companies. The objectives of the thesis is marketing communication analysis of Benneton, deeper analysis of ads during period and the subseqent impact of a controversial advertising to the consumer.
Keywords: controversial advertising; Benetton; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 10. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27829/podrobnosti

Files for download

    Last update: