The analysis of anti-smoking campaigns

Thesis title: Analýza protikuřáckých kampaní
Author: Nejezchlebová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hrkal, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojmenovaná Analýza protikuřáckých kampaní jedná o způsobu komunikace kampaní proti kouření v různých zemích světa a jejich srovnání. Cílem práce je analyzovat způsob a efektivitu komunikace těchto kampaní. Práce je rozdělena do dvou částí -- teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o sociálním marketingu obecně a legislativních opatřeních v problematice kouření. V praktické části jsou představeny již proběhlé kampaně ve světě, konkrétně na Slovensku, v Austrálii, USA, Indii a Francii se zvláštním důrazem na Českou republiku s následným srovnáním kampaní a jejich komunikačních prostředků. Součástí praktické části je i dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit postoje respondentů k opatřením proti kouření a jejich názor na efektivitu kampaní, a zda vůbec kampaně proti kouření mohou ovlivnit kuřáky a donutit je s kouřením skončit.
Keywords: komunikace; protikuřácké kampaně; sociální kampaně; sociální marketing
Thesis title: The analysis of anti-smoking campaigns
Author: Nejezchlebová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Hrkal, Marek
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis called The analysis of anti-smoking campaigns deals with campaigns against smoking in various countries and their comparison. The aim is to analyze the method and effectiveness of communication of the campaigns. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part discusses social marketing in general and legislative measures in the issue of smoking. The practical is focused on real campaigns in the world, namely the Slovak Republic, Australia, USA, India and France, with special emphasis on the Czech Republic followed by a comparison of campaigns and different ways of their communication. Another part of the practical part is a survey which is aimed to identify people's attitudes to smoking, their views on the effectiveness of campaigns and also whether anti-smoking campaigns can affect smokers, change their mind and force them to quit smoking.
Keywords: social campaigns; communication; anti-smoking campaigns; social marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 9. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27669/podrobnosti

Files for download

    Last update: