The influence of the Public Service Announcement on the People's Psyche

Thesis title: Vliv sociální reklamy na psychiku člověka
Author: Gaivanovitch, Dasha
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem sociální reklamy, vlivem tohoto typu reklamy na chování a na postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjištění do jaké míry sociální reklama ovlivňuje chování lidí, do jaké míry je známá ve společnosti a do jaké míry je efektivná. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu sociální reklamy, její historií, typy a způsoby ovlivňování a manipulování emocími člověka. Praktická část obsahuje interpretace výsledků empirického výzkumu vzhledem ke stanoveným hypotézam, zahrnuje i rozhodnuti o tom, jestli získané výsledky jsou v souhlasu nebo rozporu se stanovenými v teoretické části tvrzeními.
Keywords: emoce; sociální reklama; reklama
Thesis title: The influence of the Public Service Announcement on the People's Psyche
Author: Gaivanovitch, Dasha
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Kašparová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is about the conception of the public service announcement, about the influence of this type of advertising on the men's behavior and attitude in their everyday life. The aim of this thesis is to find out how deeply public service announcement influences the behavior of the people, to find out if this term is known in the society and to learn if it is effective. The theoretical part includes the definition of the term PSA (public service announcement), it's history, types and methods of influence and manipulation with the emotions of the people. The practical part includes the interpretation of the results of the empirical research according to the hypothesis mentioned in the theoretical part. Provides the informations if the theoretical and practical parts are in agreement.
Keywords: advertising; emotions; public service announcement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2010
Date of submission: 15. 4. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27557/podrobnosti

Files for download

    Last update: