Market segmentation of the tourism preferences

Thesis title: Segmentace trhu cestovního ruchu. (Segmentace české klientely z hlediska preferencí trávení letní dovolené)
Author: Staňková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Analýza spotřebního chování jednotlivých segmentů cestovního ruchu, jež se od sebe liší způsobem plánování, organizování a vlastní realizace letní dovolené.Získaná data budou cenným materiálem pro nejen pro autorku a její budoucí praxi v CR,ale získané informace mohou rovněž posloužit i institucím CR, jako jsou Czech Tourism, či Ministerstvo pro místní rozvoj.
Keywords: Segmentace trhu; Marketingový výzkum; Trendy na trhu cestovního ruchu
Thesis title: Market segmentation of the tourism preferences
Author: Staňková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Herget, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Analysis of the customer's behaviour of the different segments, which are different from each other, as far as planning, organizing and realization of the summer holiday are concerned. The datas will help the author and her profession development in Tourism and Marketing branches, so as the main tourism institutions, such as Czech Tourism or Department of local development.
Keywords: Marketing research; Market segmentation; Trends of the tourism market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27229/podrobnosti

Files for download

    Last update: