New Phenomena and Trends in the International Procurement

Thesis title: Nové jevy a tendence v mezinárodním procurementu
Author: Donskikh, Viktoriya
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Nedvídek, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je věnována firemnímu nakupování(procurementu)a s použitím různých (jak teoretických, tak i praktických) poznatků se snaží přiblížit moderní trendy ovlivňující nákupní proces. Práce je koncipovaná do tří oddílů. První představuje teoretické přiblížení pojmů používaných v dalších částech práce. Další část přináší pojednání o hlavním směru, kterým se procurement ubírá. Tím je výrazný odklon od tradičního pojetí nákupu a posun k partnerství s dodavateli. Kromě tohoto klíčového trendu nabízí druhý oddíl přehled dalších trendů, které souvisí především s výraznou globalizací tržního prostředí. Třetí část je věnovaná uvedené globální firmě a způsobu, jakým může být nákupní proces nastaven ve velké organizaci.
Keywords: procurement; VRM; vendor management; řízení vztahů s dodavateli
Thesis title: New Phenomena and Trends in the International Procurement
Author: Donskikh, Viktoriya
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Nedvídek, Karel
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis provides further details related to the company purchasing activities (procurement). Using both theoretical and practical knowledge it gives further details on new phenomena related to purchasing process. The thesis is made of three main parts. The first one explains terms further used in the thesis. The next section provides more details on the most obvious trend which is movement from traditional understanding of purchasing to the attempts to build a relationship with the supplier. Besides this key phenomenon there are further examples/trends given. The last section relates to the explanation of how the proper purchasing process should be set-up in the global corporation.
Keywords: supplier; vendor; purchasing; procurement; vendor relationship management

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 3. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 24. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25938/podrobnosti

Files for download

    Last update: