Analysis of the loyalty program Telefónica O2 Czech Republic

Thesis title: Analýza věrnostního programu společnosti Telefónica O2 Czech Republic
Author: Javořík, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vacek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem věrnostních programů, zejména pak věrnostním programem společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Práce pojednává o samotném významu existence věrnostních programů, o tom proč se společnostem vyplatí financovat tyto aktivity. Zároveň se práce snaží postihnout nové trendy v oblasti tvorby těchto programů a stanovit zásady pro vytvoření efektivního věrnostního programu. Praktická část se zaměřuje na vývoj a analýzu současného stavu věrnostního programu společnosti Telefónica O2 Czech Republic. Primárním cílem práce je zjistit, do jaké míry je program efektivní z pohledu udržení zákazníků, popřípadě jejich vyššího plnění a také, jak se podílí na tvorbě image společnosti.
Keywords: Výhody pro zákazníky; Věrnostní program; Loajalita; Podpora prodeje
Thesis title: Analysis of the loyalty program Telefónica O2 Czech Republic
Author: Javořík, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vacek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with loyalty programs, frequent flyer program, especially Telefónica O2 Czech Republic. The work deals with the very meaning of existence of loyalty programs, about why companies pay to finance these activities. At the same time, the work seeks to capture new trends in these programs and provide guidance on creating an effective loyalty program. The practical part focuses on the development and analysis of the current state of loyalty program of Telefónica O2 Czech Republic. The primary aim is to ascertain to what extent the program is effective in terms of customer retention, or their high performance and also how to participate in creation of the company's image.
Keywords: Loyalty; Sales promotion; Loyalty program; Benefits to customers

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2010
Date of submission: 9. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30478/podrobnosti

Files for download

    Last update: