Chosen aspects of marketing in builiding industry

Thesis title: Vybrané aspekty marketingu ve stavebnictví
Author: Trsková, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kocour, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této práce jsou vybrané aspekty marketingu ve stavebnictví. Cílem práce je popsat některé vybrané aspekty marketingu ve stavebnictví a jeho specifika na rozdíl od marketingu obecného. Práce se zabývá stavebním trhem, jeho segmentací, analýzou a jednotlivými subjekty na něm působícím, dále také marketingovýma transpozičním mixem a využitím marketingových informačních systémů u stavebních podniků. V praktické části práce popisuje pět největších stavebních podniků na českém trhu, jejich ekonomickou a marketingovou situaci a jejich největší zakázky. V poslední části se práce zabývá průběhem a popisem konkrétní státní zakázky -- architektonické soutěže o výstavbu nové budovy národní knihovny. Na té se práce snaží poukázat na fungování zadávání státních stavebních zakázek a aspekty, které jej ovlivňují.
Keywords: Architektonická soutěž; Stavební trh; Marketing; Stavební společnosti
Thesis title: Chosen aspects of marketing in builiding industry
Author: Trsková, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kocour, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is to describe chosen aspects of marketing in building industry. It should define some major features of marketing in building industry and its specifications in comparison with general marketing. The thesis describes building market, its segmentation, analysis and subjects which appear on it. Further it describes marketing and communications mix and marketing informational system used by building companies. In practical part the thesis speaks about the five biggest building companies in the Czech Republic and their economic and marketing situation and their biggest commissions. In the last part there is a concrete example of a state commission and its process and development -- the architectural tender for a new building of the national library, which should show, how different facts and aspects influence contracting on the national level.
Keywords: Achitectural tender; Building companies; Building market; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2010
Date of submission: 10. 5. 2011
Date of defense: 18. 5. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29439/podrobnosti

Files for download

    Last update: